Skal finans rykke ned til marketing?
Effektive erhvervsflytninger når du har brug for det
Beslutningstagerne i virksomheden har afgjort, at finansafdelingen nu skal rykkes ned til marketing. På sin vis er det meget godt, for så kan de to afdelinger arbejde tættere sammen og skabe endnu bedre resultater. Det betyder dog også, at der nu skal bruges tid og kræfter på at finde et flyttefirma, som kan tage sig af arbejdet. Ja, for det er ikke en opgave som finans og marketing kan tage sig af. Virksomheden har brug for et professionelt flyttefirma, som effektivt kan tage sig af opgaven, så finans hurtigt kan blive driftsklare igen.
Det skal ikke være et hvilket som helst firma men derimod et, som kan skabe overblik og stå for både ned- og udpakningen, mens finans arbejder andetsteds. Faktisk vil du gerne bare bede dem om, at pakke deres personlige ejendele og kontorartiklerne, så flyttemændene kan tage sig af resten. Når afdelingen har tømt skuffer og skabe, skal flyttemændene dukke op og tage sig af de mere omstændige nedpakninger og tunge løft.
DK Flyt og Transport er dit flyttefirma – også når finans skal flytte ned til marketing. Med mange år inden for branchen har vi taget os af mange flytteopgaver og ved, hvordan man skal håndtere sådan en flytteopgave.
Selvom du vælger en professionel løsning, er der alligevel her nogle gode råd til, hvordan I er med til at sikre, at afdelingen hurtigt kommer tilbage.
Sådan forbereder du bedst til den store flytning
Opret todelt gulvplan. Inden der skal flyttes, laver du en gulvplan over, hvordan finansafdelingen er bygget op i dag og hvordan du ønsker at den skal se ud nede ved marketing. Dernæst tildeler du hver arbejdsstation og alt øvrigt inventar et nummer på dine gulvplan. Vær opmærksom på, at alle tal skal være ens på gulvplan 1 og gulvplan 2.
Når gulvplanen er oprettet og du har tildelt numre, skal du give hver medarbejder ét nummer. Det vil altså sige at Kristoffer, Anne og alle de andre får tildelt ét nummer. Lad os sige at Anne fik nr. 77. På gulvplanen kan man se hendes nuværende arbejdsstation og den kommende.
Hernæst uddeler du klistermærker til alle medarbejdere. Medarbejderne skal skrive deres nummer på klistermærkerne og sætte mærkatet på deres bord, stol, skabe etc. Giv også medarbejderne kasser til deres personlige ejendele og ting de har ved bordet. Når flyttemændene skal placere tingene, ved de, at nr. 77 skal stå klar ved vinduet til højre for døren. Når alle ting er samlet, kan Anne hurtigt pakke ud og komme tilbage til arbejdet.
For Anne kan det være rart at gå lidt dybere ned i nedpakningen. Har hun en del ting som skal pakkes ned fra skabene, kan hun nemlig notere a, b, og c ned. Gør hun det samme på møblerne, kan hun hurtigt se at flyttekasse 77b er den nederste hylde i skabet.
Ikke nok med at flyttemændene hurtigt kan flytte inventaret, men så kan medarbejderne også komme hurtigt på plads. Er du struktureret når du pakker dine ting ned, kan du få en billigere flytning af dine møbler. Desuden kommer afdelingen hurtigere på plads og Anne kan snart fortsætte arbejdet igen.
Andre ting der kan gavne flytningen
- Sørg for at medarbejderne har en vægt stående på kontoret, så de kan veje alle deres kasser før den store flyttedag.
- Flytter afdelingen? Så sørg for at medarbejderne bruger muligheden til at rydde ud i deres ting. Sådan sikrer du nemlig også en mere effektiv afdeling.
- Brug flyttekasser af god kvalitet. Som kontor har man ofte fyldte ringbind, mapper og andre tunge dokumenter liggende. Sørg derfor for, at flyttekassen kan klare flytningen.
Med disse råd bør du være et stort skridt foran, når den ene afdeling skal pakkes ned. Det kræver lidt forberedelse og at alle medarbejdere og flyttemænd er informeret om strukturen. Når det er så er sagt, vil du opleve at flyttemændene er hurtige om møblerne og flyttekasserne og medarbejderne hurtigt er tilbage på pinden. Så er der ikke andet for at påbegynde den store flyttedag.
Har du brug for flytning og opbevaring i København, så kontakt os for en attraktiv pris. Vi sørger for, at Anne, Kristoffer og resten af afdelingen hurtigt er driftsklare igen, så I kan fortsætte forretningerne, som I plejer.