Struktur og overblik under erhvervsflytningen
I erhvervslivet er der ingenting, som står stille. Det ene år giver erfaring og vigtig viden til det næste og sådan vokser virksomheden. Måske beslutter chefen sig for at ændre lokationen på kontoret, da det kan skabe større medarbejderglæde, med sine flere faciliteter, og så er der ikke andet for, end at påbegynde planlægningen.
De vigtigste ord inden for en succesfuld erhvervsflytning må være: erfaring, sikkerhed og fleksibilitet. Især for os flyttevirksomheder, som skal hjælpe med den mest effektive flyttedag. Det er nemlig en kompleks sag, som kræver struktur og overblik. Jo hurtigere flytningen er færdig, dets hurtigere kan alle vende tilbage til deres poster og tjene penge igen. Hos DK Flyt og Transport bistå vi både ved erhvervsflytninger inden for private og offentlige virksomheder.
Så hvordan forbereder man sig egentlig bedst til den helt store flytning af kontorer i København og andre steder?
Vi har delt flytteprocessen op i flere steps, så du kan lære mere om, hvordan en effektiv flytning kan se ud. De fem steps tager dig med fra før flytningen begynder til etableringen af de nye arbejdspladser.
Fase 1 – Rengøringen
Hver medarbejder skal her stå for oprydning af din egen arbejdsplads. Skabe, borde og skuffer skal ses igennem og alt unødvendigt skal smides ud. Hvis man ikke får brug for det i fremtiden, skal det smides ud inden der skal flyttes på det.
Tip: Lej en container! Den kan stå ude foran virksomheden i et par uger op til flytningen, så medarbejderne kan rydde op, når de har tid. Så behøver de ikke fylde skraldespandende med alt muligt mærkeligt, men de kan smide det ud et sted, hvor der faktisk er plads.
Fase 2 – Planlægningen
Her gælder det om, at pakke de ting ned, som skal med til det nye kontor. Det er en god idé hvis hver medarbejder får en bordplan på det nuværende kontor og det fremtidige kontor. Hver medarbejder bør desuden få et unikt nummer, så det er nemt at pakke ned og ud. Giv medarbejderne flyttekasser og klistermærker, så de kan markere sine ting.
Tip: Placer en vægt i midten af kontoret, så alle medarbejdere kan veje deres flyttekasser. Så bliver flyttekasserne ikke overfyldte inden flytningen.
Fase 3 – Selve nedpakningen
Medarbejderne skal stille deres flyttekasser på et område dedikeret til flyttekasser. Husk dem på, at de skal sætte klistermærker på kasserne. Med et område til flyttekasser, vil det blive meget nemmere for flyttemændene at hente kasserne og flytningen bliver også her mere effektiv.
Fase 4 – Selve flytningen
Flyttemændene kommer og flytter alle flyttekasser og møbler. De sørger for, at alle møbler og arbejdspladser står, som de skal og kontoret er klart til drift. Så mangler elektronikken bare at spille, men der må du hellere få fat på din IT supporter.